fredag 2 september 2011

BARF - Biologisk Anpassad Rå Föda

Båda mina hundar utfodras med BARF av en väldigt enkel anledning; det är precis vad dom ska äta. Rått kött, råa ben och mixade grönsaker. Inte industriproducerat torrfoder. En hund var- och är - ett rovdjur, asätare och allätare och ska därför självklart utfodras därefter.

I Helsingborg finns det en djuraffär som verkligen har koll på läget. Zarah som äger butiken har själv BARFat sina hundar i flera år och är mycket kunnig inom området. Zawicca.se heter butiken som omtalar sig själv som 'Hälsokost för hund och katt'.



Lådorna är fyllda med torkade produkter såsom; rådjursöron, kycklingfötter, kalkonhals, koklöv, oxlever, grishjärta, torsk, svenska renben samt mycket mer!


Hjorttunga är en av mina hundars absoluta favorit. Jag brukar bryta hjorttungan i
 små bitar och ge det som belöningsgodis när vi klickertränar.


En väldigt udda delikatess som jag inte sett i någon annan djurbutik! Hundarna älskar det såklart. Å såklart är det 100% torkat rent kött.


Den omtalade BARF-frysen! Men frukta ej för det lilla utbudet som syns på bilden, hon har nämligen 7 frysar till som är fullproppade med BARF!




Zawicca.se har tagit ställning till stryphalsband genom att helt plocka bort det ur sitt sortiment. Istället för stryphalsband har ägaren fyllt hyllorna med bland annat ergonomiska selar från Hunter.

http://www.sagnej.n.nu/


IQ-spel från Nina Ottosson. Finns både till hund och katt!

Kattavdelning

I godispåsarna hittar man 100% kött, vilket innebär inga konserveringsmedel, färgämnen eller andra E-nummer som inte har i maten att göra (eller någon annanstans för den delen). I butiken hittar du också veterinärprodukter och övrig hälsokost. Laxolja, B-vitamin, probiotika, naturligt avmaskningsmedel, vetegroddsolja, tic clips... you name it!


Halsband och koppel, gjort av ekologisk bambu.


Nästa gång du befinner dig i Helsingborg borde du alltså svänga in till Zawicca.se, på Gasverksgatan 34. Din hund kommer att tacka dig. Jag lovar.

2 kommentarer:

  1. Du e grym på att blogga och fånga intresset! :)
    tack för att jag fick vara med på din blogga idag! <3

    SvaraRadera
  2. Jag håller med...Zarah är bara bäst på foder. Både kunnandet och den mysiga atmosfären gör att man återkommer gång på gång!!!! Jag verklige njuter när jag kommer därifrån och vet att jag har det bästa för mina hundar och katter i påsarna.

    SvaraRadera

Fritt fram att säga vad Du tycker! ☺