fredag 9 september 2011

Asian Garden

Dagens middag bjussade min underbara pappa på! (90kr kostade den, för er som undrar. Räcker för två dagar, så egentligen kan man säga att den kostade 45kr.)

Jag har varit iväg hela dagen för att fixa med bilen, slutade med att jag fick sitta på en pall i åtta timmar och vänta på att killarna i verkstaden skulle bli klara. Suck! Men, jag hade en så jäkla tur och lyckades få tag i prästost! Jippie!

Men just det ja, dagens mat var det ju! Asian Garden är ett ställe i Helsingborg som vi upptäckte kort efter att vi flyttat hit. Blev rekommenderad stället av en LCHFvän faktiskt. Okej, det går till såhär. Dom har en buffé med massa kött och goa grönsaker. Man tar vad man vill ha, ger till kocken som steker upp det och sen är det klart! I köttväg kan man välja mellan beef, kycklingfilé, fläskfilé, räkor och lamm. I grönsaksväg finns det; minimajs, vattenkastanj, paprika, broccoli, blomkål, gul lök, purjo, champinjoner och skott av något slag. Nudlar finns det också men dom hoppar jag över! Min tallrik brukar se ut som såhär; halva tallriken med kyckling, halva med fläskfilé, sen toppar jag med vattenkastanj, broccoli, minimajs och purjo. Dom kollar jättekonstigt på mig när jag är där. Både gästerna och kocken. Haha. Väl hemma så brukar jag slänga på en halv burk mangoraja eller så doppar jag varannan köttbit i bea. Gott!

Det blev en smoothie ikväll igen.. I know..
Äpple, passionfrukt, jordgubbar, hallon, blåbär och kiwi. 
Kostade... äh, jag orkar inte räkna. 15 spänn? Vi säger det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fritt fram att säga vad Du tycker! ☺