tisdag 23 augusti 2011

the wonderful thing about oopsies is about everything you can imagine

Do I love oopsies? YES, I do! 

Tiden innan LCHF var jag en riktig brödälskare! Men pga hälsan tog jag min sista brödtugga februari -09. Ett år senare hittade jag oopsies, vilken lycka! God konsistens och jag kunde äntligen äta alla favvispålägg igen. Sitta och äta leverpastej med sked är ju lite sådär för mina smaklökar, men med oopsies blir det äntligen gott igen! 

Så här går det till -


Vispa 3 äggvitor + en nypa salt till maräng, riv 3 nävar ost och blanda med två skedar phila och 3 äggulor. Vänd ner i marängsmeten, klicka ut på plåt. 225grader, 15-18 minuter.
  

Heaven straight from the oven!



Avnjut med massor av smör och en hög med ost!

2 kommentarer:

  1. Av någon anledning halkade jag in på din fina blogg! Har tidigare gått på LCHF men har till slut tappat motivationen... Men nu när jag läser din blogg blir jag sugen på att börja igen!
    Tänkte på ditt "bröd", oopsies, kan man förvara dom e kylen då, eller hur är dom?

    Tack på föhand!
    /Alexandra

    SvaraRadera
  2. Kul att ha dig här! Jag förvarar alltid mina i kylen. Blir jättegoda med perfekt tuggmotstånd när dom legat svalt i någon timme. En sats räcker i 2-3 dagar för mig.

    SvaraRadera

Fritt fram att säga vad Du tycker! ☺